söndag 29 april 2012

Gästnaglar: Kitty visar Dolish Polish - Pegasus Wings

Själv hinner jag inte vara med på Nailart söndag idag, men Kitty får vara det i mitt ställe :) Två lack på naglarna är ju allt som krävs och det är det här.

____________________________________________________________________________________
Lika bra jag går ut hårt med första lacket i Dollish Polish Mythical Creatures collection. Vi tar av med hjälp av Pegasus Wings! En underbar mix av lila lavendel glitterdrömmmar som påminner mig om syrenblommorna som kommer slå ut om bara en kort stund :)


Jag har en förkärlek att använda denna typ av glitter som layering over något ton-i-ton (om inte svart funkar bäst) Ovan ser ni Pegasus Wings över Zoya Tru på alla fingrar utom ringfinger där det lite mörkare Zoya Mimi ligger under. När jag ser dom såhär så föredrar jag den mörkare, det blir lite mera stuns i glittret då. Det går förmodligen att ha detta lack i några lager ensamt, men jag gillar inte speciellt när man ser nageln under. Personlig preferens bara.




Att applicera är lätt och smidigt med denna formula. Glittret sprider sig fint utan att man behöver dutta särskilt mycket. Möjligtvis saknar jag de större hexagonerna, man får veva runt i flaskan för att fånga upp dessa. Iom att jag har mini kollektionen och inga större flaskor vet jag inte om Dollish Polish brukar ha kulor i sina flaskor. Det skulle kanske behövas här för att få bättre spridning av glittret i flaskan inför applicering.


Köpt som del av Mythical Creatures collection på Etsy.
___________________________________________________________________________________

Det här var ett glitterlack som till och med jag tyckte om :) Jag gillade verkligen att glittret var lite prismatiskt också, och fint med ton i ton.

6 kommentarer:

  1. Mycket tjusigt, ton-i-ton layeringar med glitter är nästan alltid snyggt:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det enkla och säkra valet :)

      Radera
  2. Gillar också ton-i-ton layering, min favorit är fortfarande Color Club Puccilicious och CG Electric lilac. :) Men detta var också galet läckert.

    SvaraRadera
  3. Båda dom lacken var nya för mig, men snabb bildgoogling visar att det är förmodligen en kombo jag skulle älska oxå!

    SvaraRadera
  4. Jag känner inget fladder i maggropen när jag ser lacket men dina naglar är så långa och välformade! Otroligt fina!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj, tackar ödmjukast för komplimangen! För 8 mnd sen var mina naglar sorgens historia tills jag började läsa nagelbloggar och bla bästa OPI NNS som jag hittade på DIN blogg, så thank YOU! Lär mig & inspireras mycket hela tiden av alla er underbara nagelbloggare <3

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.