fredag 25 maj 2012

Glitter Gal - Frappe

...Och så var det holofredag igen!

Nu dricker jag visserligen inte kaffe eller någonting som smakar kaffe, det är äckligt  >.<  Men mig veterligen är frappe inte lila. Så hur de tänkte när de satte namn på det här vet'e sjutton. Men men, det är snyggt ändå. Ljust, ljust gråat syrenlila. Det blir lite mindre lila på naglarna än det är i flaskan. Tydliga regnbågar men ganska spridda och inte så klara. Med tanke på den ljusa färgen så finns det andra hololack som är häftigare och mer holografiska. Knappast ett lack som är oumbärligt.





Formulan är väldigt skir, det är fyra lager på bilderna för att bli av med VNL. De första tre gick bra men det fjärde gjorde att det började bubbla sig lite. Ett hudfärgat underklädeslack hade nog inte varit fel.

Formula: 2
Färg i sin genre: 4
Inköpsställe: llarowe

10 kommentarer:

  1. Påminner om mitt. Förutom att mitt verkar ha varit mer lättlackar dårå. Ja - jag menar det jag lackade med idag, Princess tears från A England.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg det och tänkte att de är nog inte så långt ifrån varandra i färgtonen :)

      Radera
  2. Hihi, vad lustigt! Mitt är ljusrosa! Okej, en ljusrosa med en dragning åt lila men defintivit inte grått. Den är faktiskt en nästan-dupe till MUS Britta på mina swatchstickor.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Måste vara olika nyans på olika batcher -syndromet igen :p Min är absolut mer åt det lila hållet och fram för allt mycket mer dammigt i tonen än Britta.

      Radera
    2. Ja, jag har bara använt Britta en gång och samma med Frappe, och då tyckte jag Frappe var väldigt ljusrosa och Britta medelrosa, men på swatchstickorna är de absolut dupes. Men jag litar inte på swatchstickor för färger ser ju alltid annorlunda ut på naglarna. Fast som sagt, min är rosa.
      Jag köpte min för mer än ett år sedan så det är säkert batcherna igen.

      Radera
  3. Ja precis, tror Frappe är ljusrosa...?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upplever min flaska som ljust lila, och det är ju det enda jag kan uttala mig om. Sen kanske det beror på hur man definierar färger i ord också, jag kallar detta lila.

      Radera
  4. snyggt men ingen lemming, härligt att fler än jag inte gillar Kaffe :)

    SvaraRadera
  5. Fint, men känns nästan lite mesigt.

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.