måndag 14 maj 2012

MIYO - Mars (35)

Vilken otrolig uppslutning på giveaway'en! Nu är ni uppe i 70+ anmälda och kommentarerna regnar in i min maillåda, jag visste inte ens att jag hade så många läsare :) Men uppenbarligen var det en populär grej och det är väldigt roligt att ni tycker om den! En gång om året kan man slå på stort tycker jag ;)

Ska vi ta och titta på ett nagellack med kanske? Det var ju ett tag sen :)

Och ett särdeles snyggt och häftigt lack sen! MIYO lacken är billiga och går att köpa i affär, så det här är en bra ersättare till några av de mer svåröverkomliga duokroma lacken som man bara kan köpa på nätet.  Det är lila med rejält med blågrönt skimmer, hur läckert som helst. Etiketten är feltryckt och påstår att det heter Grape. Det riktiga namnet är Mars!





Formulan är riktigt bra, två lager täcker bra och det var lätt att hantera. För 39:- är det här ett riktigt kap!

Formula: 5
Färg i sin genre: 4 (jag önskar att det var lite ljusare bara)
Inköpsställe: Fysisk affär

17 kommentarer:

  1. Vet nån om MIYO finns i Uppsala? Har inte sett det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ingen aning om Uppsala, men jag tror andra bloggare köpt märket på Ica, kanske kan vara värt en titt. Jag hittade mitt i en fristående butik, ingen av kedjorna.

      Radera
    2. Det finns en lista med återförsäljare här: https://www.facebook.com/notes/miyo-makeup/h%C3%A4r-hittar-du-miyos-sortiment/194658093968728

      Fysiska butiker såväl som nätbutiker! :)

      Radera
    3. Toppen! Tack! Ni som har Facebook, in och spana med er! :)

      Radera
  2. Fin, fint lack. Påminner inte det här om Orly Royal Velvet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte RV men av en bild-Googling att döma så är skimret i det här mer åt det gröna hållet, och det verkar även ljusare. Men de är nog i samma familj iaf

      Radera
  3. Åh så snyggt det är! Som jag hoppades, det här vill jag verkligen köpa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att det levde upp till förväntningarna :) Hoppas du får tag på det!

      Radera
  4. Har faktiskt samma lack på mina naglar nu, och enligt min etikett heter det Grape, och det kan ju stämma bra. Fint är det i alla fall! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. På min flaska står det också Grape, precis som det står Grape på flaskan jag köpte med ett turkos lack, och på alla andra flaskor som stod i hela stället ^^ NÅN av de 20 i sortimentet heter säkert Grape, men jag tror inte det är de här :p

      Radera
    2. Mystiskt! Jag tyckte Grape passade ganska bra in på färgen, om man tänker på blå eller lila druvor. Men efter en snabb check på deras facebook-sida bör detta heta Mystic, det är i alla fall det som är mest lik det jag har på naglarna. Och det som hette Grape enligt sidan var ett grönt/turkost lack, så det är kanske korrekt märkt :)

      Radera
    3. Gröna vindruvor, okej, men turkosa, hmmm, skulle jag inte äta :p

      Radera
  5. "Mars" heter den! Jag var inne på Matas i Malmö i helgen och denna var den enda de inte hade:(! Om någon vet var i Sthlm man kan få tag i dessa så dör jag lycklig! Tack föresten för dunderbra swatchar! Jag är en trogen läsare:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nelly.com och eleven.se har Miyo annars. Kan eventuellt vara ett alternativ.

      Radera
    2. Tack! Nu är det påväg hem:)

      Radera
  6. Funderar på om jag inte vill ha detta.

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.