måndag 23 juli 2012

La Femme - Única

Nya spännande hololack från Brasilien. De ploppar upp därifrån som svampar ur en svensk sommargräsmatta. Única är mellanmörkt mossgrönt, också passande för en svensk gräsmatta. Mycket gula toner och det blir nästan militärgrönt utan ljus. Kanske inte så kul, men så fort det får lite ljus på sig sprakar det till och visar upp regnbågarna. Det är ganska mittemellan på holoskalan, inte fantastiskt men inte så mesigt som flera andra kollektioner som svampat upp från Brasilien det sista. Riktigt läcker färg på ett hololack, jag gillar mörka holosar, och unikt i min samling så det är ett passande namn :) Ni tänker säkert att det är likt Dragon från A-England och ni kan få en jämförelse om ni skulle vilja. Men jag kan säga redan nu att Única är mycket gulare och betydligt mer holografiskt, de är absolut inte dupes.





Formulan är väldigt täckande men ganska tjock, lite spädning hade nog inte skadat. Men det var lättmålat ändå. Ett lager var nästan tillräckligt men det fick bli två för att täcka ett par mindre opaka fläckar. Dock visar penseln upp nya höjder av sladdrighet. Det är nått med brasilianska lack och sladdriga penslar, de måste föredra dem så där borta av nån anledning.

Formula: 5
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Ninja Polish

15 kommentarer:

  1. Riktigt snyggt ju! Har missat detta!

    Jag ser jättegärna en jämförelse ändå :)
    Om du kanske kan ta med både Dragon och Princess Sabra?

    SvaraRadera
  2. För gul för att passa mig, men ändå snygg och annorlunda nog för att jag ska tycka den verkar utmärka sig i holo-skogen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul med lite annorlunda holosar istället för bleka rosa, lila och blå :p

      Radera
  3. Det påminner lite om mitt egenfrankade Arawn. Det är ett av mina gröna favoritlack så den här ser ju superlockande ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är inte alls dumt! Resten av kollektionen var inte alls lika unik tyvärr

      Radera
  4. Vilken udda underton i lacket, udda men häftig:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är kul med nått lite udda holo också :)

      Radera
  5. Snyggt! Varifrån har du köpt det?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ninja Polish blev det den här gången, alla fem i kollektionen finns i lager fortfarande

      Radera
    2. Åhå, kanske ska skicka iväg en liten beställning då! :-)

      Radera
  6. Perfekt och underbar grön. Synd att massa lack är out of stock hela tiden på Ninja. Vill verkligen beställa därifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har gett upp med att vänta på att allt ska finnas inne, det hinner bara bytas om så att andra grejer är slut istället, och rätt var det är så är det permanent slut! Om det krävs flera fraktomgångar för att få det jag vill ha så får det bli så då, hellre det än att gräma sig över att saker är borta :p

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.