onsdag 25 juli 2012

Rivka - Vanessa

Så många lack, så lite tid... Jag har så många lack som står i lådorna som inte fått vara med på bloggen och som jag skulle vilja få upp, men jag hinner ju aldrig swatcha alla! Och jag kan ju inte dränka er i inlägg heller... det finns för få dagar för alla nagellack ^^

Det här och två Rivka lack till fick jag tag på när de fanns hos Ninja Polish för ett tag sen. Jag skulle vilja ha resten av kollektionen också, särskilt det turkosa, men de andra tog slut för snabbt. Kollektionen är döpt efter de kvinnliga karaktärerna i Sex and the City och Gossip Girl och det här heter Vanessa. Ljusgrönt scatterholo med väldigt diskreta regnbågar. Knappast unikt eller spektakulärt, men fint ändå.




Formulan är lite tjock men lättmålad och jag trivdes bra med penseln. Det täckte bra på två lager och torkar snabbt.

Formula: 4
Färg i sin genre: 3
Inköpsställe: Ninja Polish

6 kommentarer:

  1. Hej! Jag hittade din blogg i förrgår och nu är jag helt fast! Dock känns det som om jag borde sitta och skämmas för min okunnighet! Haha. Jag har en massa frågor men tänkte börja med att fråga vilka lack som du vet att det funkar till watermarbe? Har en kompis som provade och hennes blev till en enda röra :P
    /Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nejdå, inte behöver man skämmas inte! Det är ju därför bloggarna finns, för att man ska få veta nya saker :) Roligt att höra att du gillar bloggen!

      Cremelack är en bra början om man vill ge sig på water marble, de är lätta att jobba med. Gärna sådana som inte är alltför skira eftersom färgen ändå bleknar iom att det blir så tunna lager när man lägger det på vattenytan. Jag kan ge dig specifika namn på lack som funkar bra men det är ju inte mycket mening med när jag inte vet vad ni har för några hemma :) Vet inte om du ramlat på min YouTube-tutorial här på bloggen men där finns det ju några tips också. Sen är det bara övning som gäller, ju mer man gör det desto bättre blir det :) Mina 10 första blev massaker också!
      Du får gärna ställa fler frågor när de dyker upp så ska jag göra mitt bästa för att svara på dem :)

      Radera
    2. Cremelack? Haha. Jag har aldrig köpt nagellack på nätet utan har mest lack som man kan köpa i svenska affärer som KICKS och åhléns. Jo jag kollade in den och den var super! /Johanna

      Radera
    3. Cremelack är lack utan skimmer eller glitter eller nånting annat, lättast att hänvisa dig till finish-förklaringen tror jag :) http://cactusnailpolish.blogspot.se/2011/07/guide-till-olika-typer-av-nagellack.html
      Du har förhoppningsvis iaf två cremelack i samlingen och då ska det räcka, bara att öva :D

      Radera
  2. Den var väl fin, men kanske inget jag kommer skynda mig att skaffa direkt..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, det finns ljusgröna med bättre holoeffekt :/

      Radera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.