fredag 7 februari 2014

Dance Legend - 91

Nummer 91 ur Malta-kollektionen är mörkt militärgrönt i grundfärgen. Där hade det kunnat sluta och i så fall hade jag aldrig köpt det. Men nu kom nån genial person på att hälla riktigt vackert guldskimmer i det som lyfter det till en helt ny nivå. Jag tycker fortfarande inte att militärgrönt är min favoritfärg men nu blev det riktigt smickrande, hade inte haft nått emot att ha det på jobbet rent av.




Formulan i sig är perfekt att måla med och täcker jättebra, på ett lager om man är noga (det var inte jag så det här är två). Men antingen är den här flaskan ur en lite misslyckad batch eller så blev det inte riktigt som det skulle när de skapade den här nyansen. Det är helt enkelt inte tillräckligt med suspension base i så det fina guldskimret sjunker till botten som en sten och lämnar kvar ett trist militärgrönt cremelack. Så innan jag kunde använda det var det intensiv skakning som gällde under längre tid än vad som var roligt. Jag tror att jag ska testa att hälla egen suspension base i och se om jag kan rädda det utan att det blir för utspätt.

Formula: 2 (5 att lacka med, men lack som skiktar sig är inte okej)
Färg i sin genre: 5
Inköpsställe: Dance Legends hemsida


This could have been a plain military green polish, and if it had been I would never have bought it. But then some bright person come up with the idea to put beautiful gold shimmer in it and then it became relly pretty and flattering and with a whole new dimension!
The formula is great to work with and covered in one coat, but something went wrong when they mixed this. The formula cannot suspend the golden shimmer so it sinks to the bottom of the bottle and needs to be shaken 'till the arm hurts.

4 kommentarer:

  1. Oväntat snyggt, men synd att glittret försvinner...

    SvaraRadera
  2. The gold shimmer is just perfect. Makes a normal polish look amazing!

    I do like the Dance Lengend polishes I've tried so far.

    SvaraRadera
  3. Jättesnygg färg, men egenskaperna verkar inte så kul!

    SvaraRadera
  4. Det var verkligen ett geni som kommit på den där blandningen, synd att det inte verkar vara samma geni som faktiskt gjorde själva blandningen sedan.

    SvaraRadera

Har varit tvungen att ta bort möjligheten att kommentera utan att vara inloggad pga väldiga mängder spam. Beklagar! Men lämna gärna en kommentar ändå om du har möjlighet.